Factura explicată

Facturarea se realizează lunar, conform normelor legale în vigoare. Factura se emite până la data de 10 a lunii următoare și are termen de scadență 15 zile de la data emiterii. În termen de 30 de zile de la data scadenței, factura poate fi achitată fără penalități. În cazul în care, factura nu este achitată în termen de 30 de zile de la scadență, operatorul calculează penalități din prima zi de la scadență. Factura emisă, constituie titlu executoriu, conform art. 42, alin. 6^1 din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Facturarea se face lunar, în baza preţurilor şi tarifelor aprobate şi a cantităţilor efective determinate sau estimate potrivit prevederilor contractuale.

În cazul facturării unor cantităţi estimate, regularizarea consumului se realizează de cel puțin 3 ori pe an.

Factura va cuprinde elementele de identificare ale fiecărui punct de consum, cantităţile facturate, preţul/tariful aplicat, inclusiv baza legală, cantitatea de apă ce ar reveni în sistem pauşal utilizatorilor în cauză.

Factura pentru furnizarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare se emite în ultima zi din lună, sau cel mai târziu până la data de 10 a lunii următoare celei în care prestaţia a fost efectuată. Utilizatorii sunt obligaţi să achite facturile reprezentând contravaloarea serviciului de care au beneficiat, în termenul de scadenţă de 15 zile de la data emiterii facturilor; data emiterii facturii şi termenul de scadenţă se înscriu pe factură.

Neachitarea facturii în termen de 30 zile de la data scadenţei atrage după sine penalităţi de întârziere, după cum urmează:
  1. penalităţile sunt egale cu nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, stabilite conform reglementărilor legale în vigoare;
  2. penalităţile se datorează începând cu prima zi după data scadenţei;
  3. valoarea totală a penalităţilor nu poate depăşi cuantumul debitului şi se constituie venit al operatorului.

Nerespectarea de către utilizatori a condiţiilor calitative şi cantitative de descărcare a apelor uzate în sistemele publice de canalizare, stabilite prin acordurile de preluare şi avizele de racordare eliberate de operator potrivit reglementărilor legale în vigoare, conduce la retragerea acestora şi la plata unor penalităţi şi despăgubiri pentru daunele provocate.

Facturile pot fi ridicate de la adresa operatorului, sau se transmit de operator la adresa utilizatorului.

Puteţi primi factura pe e-mail

Pe site-ul societății găsiți un formular (Cerere) pe care trebuie să-l completați și să-l trimiteţi la adresa de e-mail: office@apanordvest.ro, sau să-l depuneți la sediul societății din Comuna Borș, localitate Borș, nr. 102, județul Bihor.

Este necesar să precizaţi în formularul respectiv numele titularului de contract, codul de client (este pe factură) şi adresa de e-mail la care doriţi să primiţi factura.

Din momentul procesării cererii dumneavoastră, factura lunară va sosi doar prin e-mail.